zondag 15 maart 2009

De druk is van de ketel.. voorlopig..

Eindelijk, de motor is afgeleverd bij Bennie en Monique van Memotours in Ulft. Zij zullen zorg dragen voor het vervoer naar Almeria in Zuid Spanje.

Na een week van "last-minute" gesleutel heb ik de machine gisteren uit handen gegeven aan de goede zorgen van het Memotours service team bijgestaan door Alexander en Dieni van Alledin Support. De rest van de week kan ik me nu gaan richten op de zaken die ik vergeten ben. Hopelijk zijn dat geen grote zaken want het meenemen van motor onderdelen in de (hand)bagage wordt wellicht niet begrepen door de luchthaven beveiliging.

Het was weer leuk om al die oude bekenden te zien en een praatje te maken, net als ik heeft iedereen er veel zin in en nog een week wachten lijkt wel erg lang.

Kijkend naar de fietsen van veel van mijn mede-rijders in het Memotours team ziet het er absoluut niet naar uit dat er een financiële crisis heerst... Likkebaardend heb ik die gloednieuwe machines met de allermooiste spullen erop bekeken. Machines die nog geen krasje hebben en nauwelijks hebben gelopen. Het is bijna zonde om deze plaatjes bloot te stellen aan het geweld van een rally. Maar goed, dan hadden ze maar geen rally motor moeten worden.

Dit mag dan mooi zijn maar toch kijk ik met meer eerbied naar de motoren van bijvoorbeeld Erwin en Daan die al het nodige hebben meegemaakt (net als die van mij trouwens..). Schijn bedriegt want zeker Erwin is in staat om op deze gedateerde maar slim opgebouwde machine hoge ogen te ogen en de rijders op dat mooie spul partij te geven. Uiteindelijk gaat het om rij techniek, slimheid en navigatiekunst. Rustig aan en inhouden waar het moet en gaan waar het kan. Lijf en materiaal heel houden is de ware kunst van het rallyrijden.

Ten alle tijden het koppie erbij houden dus.

Geen opmerkingen: