zaterdag 21 maart 2009

Op weg

Het is zover, de laatste zaken zijn in mijn Camelbak gepropt die als handbagage mee gaat.

Bij Racing De Doelen nog een stalen koppelingsplaat geritseld die ik onderweg, als de koppeling er de geest mee zou geven, er nog bij kan zetten. Met een gloednieuwe jas, broek en kniebeschermers "ziet" het er ook weer mooi uit en lijk ik nu meer op een modepop dan op een motorcrosser.

Er mooi uitzien geeft natuurlijk geen enkele garantie voor enige prestatie. Doel is dit jaar om toch wel bij de eerste 25 van de 138 motoren in de profi klasse te eindigen.

Overigens zijn er dit jaar in totaal 180 motorrijders verdeeld over de amateur klasse, de 2 cylinder klasse en de profi klasse. 15 rally auto's waaronder 4 amateurs. Voor de ondersteuning rijden er 25 service voertuigen mee waaronder Dakar trucks, Unimogs en allerlei 4x4 voertuigen. In totaal bestaat het circus van 268 officieel ingeschreven mensen mee uit alle uithoeken van de wereld.

In ons Memo tours team zullen ook twee verslaggevers meegaan van Topspeed TV die een reportage zullen maken.

Afhankelijk van de dekking die ik heb met mijn mobiele telefoon zal ik proberen om dit blog bij te houden tijdens de race.

Zo direct met de trein richting Dusseldorf voor de vlucht naar Almeria en dan begint het avontuur..

Geen opmerkingen: